Tři dny na pískovně, tři záběry, tři kapři.

15.10. 2013

Zprávu napsal: Ondřej Kopačka

Na této podzimní výpravě na svazovou pískovnu jsem se rozhodl zkusit dvě taktiky. Na jeden prut jsem si nachystal hodně velký kýbl partiklu složený z 90% řepkou + vařenou kokuřicí a konopím, k tomu jsem si nadipoval 4 kg Fantastické ryby s AK monster crab. Na druhý prut jsem si vzal pouze 1 kg Kořeněného smraďocha a 1 kg Červeného játrového lososa. V sobotu jsem dorazil k vodě. Žádné dobré zprávy jsem se kolem pískovny nedozvěděl. Jak dědulové na krmítka, tak kapraři sedící na břehu byli bez záběru. Vyjel jsem na člunu na své oblíbené místo. Na hladině žádný pohyb ryb, nikde se nehodila ani plotice, no mrtvá voda. Po příjezdu jsem řádně prokrmil partilkem a krabem jedno místo a na něj nahodil dvě koule kraba. Na druhé místo jsem položil svou oblíbenou nástrahu - 20 mm Lososa s 16 mm plovkou Lososa, k tomu sjem dal PVA punčochu plnou půlek Lososa a kolem jsem prokrmil asi 30 kuliček. Kupodivu jsem na první záběr čekal jen pár hodin a rozjel se prut nahozený na Lososa. Vytáhl jsem šupináče 9 kg s podzimně zbarvenýmí ploutvemi. V neděli odpoledne jsem musel odjet do výrobny válet boilies. Shodou okolností jsme váleli Lososa, nechal jsem si kus boilies těsta a večer jsem jel zpět na pískovnu. Ráno jsem zkusil nastražil jeden a půl 20 mm koule Lososa, to celé jsem zabalil do těsta a ještě jsem obalil olovo. Bál jsem se, že mi to cejni zamotají, ale ty se asi krmili na místě s partiklem. Po pár hodinách se prut rozjel a já vytáhl nádherného lysce. Můj první letošní lysec přes 70 cm z pískoven. Dovolil jsem si ho pojmenovat podle pěti šupin Pětník. Doufám, že takhle krásného kapra snad neni nikdo schopný zabít, ani úplnej blbec. Těsto stále drželo na boilies, takže cejni místo krmené pár koulemi po každém zavezení asi neokupovali a tak jsem nastražil prut úplně stejně. Večer přišla razantní jízda a já si užil parádní boj. Další krásný, zdravý kapr 12,8 kg!!

Měl jsem jen tři záběry, ale stály za to. Posílám foto úspěšné montáže. Na druhý prut krmený masivně partiklem jsem záběr neměl, přitom ulovení kapři si ulevili na podložku a řepka z nich šla. Bohužel prut nahozený do partiklového zákrmu jsem vyndal vždy s ozobanými koulemi a zamotaný od cejnů.... Při odjezdu jsem zjistil, že ostatní kapraři neměli již několik dní ani potah, takže výpravu hodnotím velmi kladně.
Zobrazeno: 1348 x
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.